Oral hygiene

Ağız hijyeni

Ferah bir nefesin anahtarı ağız hijyenidir

Oyukların meydana gelmesinin önlenmesi için dişlerin fırçalanmasının gerektiği iyi bilinmektedir. Peki doğru ağız hijyeninin aynı zamanda ferah bir nefesin anahtarı da olduğunu biliyor muydunuz? Genel inanışın aksine, ağız kokusu genellikle mideden değil ağız boşluğundan kaynaklanır. Koku, dişler arasında, dilin arka tarafında ve dişeti ceplerinde bulunan eski yiyecek partikülleri ve proteinler üzerinde üreyen bakterilerden gelmektedir. Yiyecekler parçalandıkça, bakteriler uçucu kükürt bileşikleri üretir; bu bileşikler nefesle dışarı verildiklerinde ağız kokusu olarak algılanır. Bu nedenle, ferah bir nefes ve sağlıklı dişler için ağız hijyeni rutininiz kapsamında düzenli olarak dişlerinizi fırçalamalı, diş ipiyle temizlemeli ve gargarayla çalmalamalısınız.

Ağız hijyenine yönelik talimatlar: Ferah bir nefes ve sağlıklı dişler için kendi uygulayacağınız bakım

Ferah bir nefesin ilk adımı, dişlerin günde en az iki kez fırçalanmasıdır. Yumuşak kıllı bir diş fırçası ve florürlü bir diş macunu seçin. Her fırçalamadan sonra ya da günde en az bir kez dişlerinizin arasını diş ipiyle, kürdanla ya da diş arası fırçasıyla temizleyerek diş fırçasının ulaşamadığı yiyecek partiküllerini ve plağı uzaklaştırın. Son adım olarak, kalıcı birinci sınıf nefes için bir gargara (örneğin CB12) kullanın. CB12 semptomları maskelemek yerine uçucu kükürt bileşiklerini nötralize ederek ağız kokusunun nedenini ortadan kaldırır ve etkisinin en az 12 saat sürdüğü kanıtlanmıştır1. Bu günlük rutine ek olarak, yılda en az bir kez kontrol ve profesyonel temizlik için diş hekiminize/ağız hijyeni uzmanınıza görünün.

1 Thrane et. al., Dental Health, Zn and CHX mouthwash is effective against VSCs responsible for halitosis for up to 12 hours, (2009) 48 (3):8-12


Şeker, asit ve ağız hijyeni

Şeker, ağzınızdaki gaz üreten bakterilerin en sevdikleri tetikleyicidir. Bu bakteriler şekerle beslendiklerinde asit üretir ve bu asit diş çürümesine katkıda bulunur. Şeker bunların hızla üremelerine ve dişlerinizin ve dişetlerinizin üzerinde plak oluşturmalarına da olanak sağlar; bu da ağız kokusuna katkıda bulunan bir faktördür. Şekerlemeleri ve şekerli yiyecek ve içecekleri azaltmanız, ağız hijyeninizi artıracak ve ferah bir nefese ve sağlıklı dişlere kavuşmanıza katkıda bulunacaktır. Ağız kokusuna neden olan bakteriler asitli yiyecek ve içeceklerde de (örneğin turunçgil suları ve domates suyu) ürer. Ağız kokusu şikâyetiniz varsa, günde birden fazla gazlı içecek ya da meyve suyu içmemeyi ve asidin dişlerinizle temas süresini kısaltmak için pipet kullanmayı deneyin. Bir şey yedikten ya da içtikten sonra, özellikle de şekerli ya da asitli şeyler tükettikten sonra, dişlerinizi fırçalamadan önce en az bir saat bekleyin. Naneli şekerler ve sakızlar çoğunlukla ağız kokusuna çözüm olarak sunulur; ama bunların şeker içermediklerinden emin olun. Nane tadı kötü kokuyu bir süre maskeleyebilir; ama şeker uzun vadede kokuyu daha da kötüleştirir. Bunun yerine, CB12 boost gibi doğal tatlandırıcı ksilitol içeren şekersiz ürünleri tercih edin. CB12 boost, CB12 gargarasına takviye olarak kullanılabilen bir sakızdır.